21 Sept 2011

Seribu Satu Kisah Di Bulan Ramadhan

Salam.... Walaupun raya dah masuk minggu ke 3 tapi kisah semasa bulan Ramadhan yang lalu masih segar di ingatan... Hingga kini penatnya masih lagi terasa...
Kalau nak cerita detail sebulan pun tak abis2... Tak kira saya nak cerita gakk... Bila tgk balik gambar2 masa bulan Ramadhan lalu hati saya digamit rasa kelakar dan terharu pun ada... So jom layanzzz gambar - gambar Hubby dan anak yang amat menyentuh hati saya yer...




Inilah aktiviti My Hubby masa bulan Ramadhan hari tu... Walaupun penat keje shift malam tapi dia tetap juga sudi membantu.. Thanks By... Bukan senang nak melapis ni kalo tak cukup rehat.. Bukan apa takut tersilap lapis.. Tapi saya tabik spring laa ngan My hubby ni coz dia masih steady melapis walaupun mata dah mengantuk...hihihi...




Melapis ni kawan - kawan perlukan kesabaran... bukan la keje mudah kalo berjam2 dok mengadap oven panas tu... Nak kata keje susah sangat pun tak la jugak... Asal tekniknyer betul... Dalam sehari kalo betul2 fokus wat dia jer.. Dalam 40 biji boleh dapat...




Ini Pulak gelagat si comel saya... Memang saya betul2 tersentuh hati melihat gelagat dia... Walaupun dia baru saja berusia 2 tahun tetapi dia sudah mengerti apa yang patut dilakukan terhadap loyang yang berlonggok untuk dicuci melalui pemerhatiannyer....




Saya biarkan dia leka dengan dunianyer... Nyata sekali dia benar - benar berminat dengan apa yang dia lakukan... Tanpa rasa jemu... Bukan senang nak jadi senang yer tak... Biar dia tahu betapa untuk berjaya kita memerlukan kesabaran dan kesungguhan yang jitu di samping tawakal terhadap ALLAH S.W.T tanpa ada rasa putus asa untuk berdoa padaNya....

2 comments:

Anonymous said...

Salam..wah..chef rizal dah berpeluh peluh melapis...tukang cuci loyang tu maintain comel jekan..hehe

Azie Rizal said...

Wkslm.... Chef Rizal tu mmg camtu... Tak melapis pun mmg berpeluh2 hehehe... Rasanyer inilah tukang cuci yg paling comei n cute kottt....